دسترسی به سایت‌های مسدود شده با وی پی ان اشتراکی

دسترسی به سایت‌های مسدود شده با وی پی ان اشتراکی

eCommerce and social media shopping

مقدمه

در ایران، بسیاری از سایت‌ها به دلایل مختلفی توسط دولت یا ISP ها مسدود شده‌اند. بنابراین، کاربران نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. در اینجا، وی پی ان اشتراک را به عنوان چارچوب رفع محدودیت دسترسی به سایت‌های مورد نظر، بحث خواهم کرد.

مزیت اول: دسترسی به سایت‌های مسدود شده

فعال کردن فضای آزاد در بین جامعه و جلوگیري از فشار قطعي و تحقير حقوق شهروندي هميشه يكي از علايق كاربران وب در جامعات خلاف است.

  • در حال حاظر، بخش قابل توجُّهي از صفحات وب در منطقة خود – با تأکید بروزپذیر نبودِ آئي پيِ خود – قابل دسترسی نیستند. به همین دلیل، بسیاری از کاربران از سرویس‌های وی پی ان اشتراکی برای دسترسی به سایت‌های مسدود شده استفاده می‌کنند.
  • وي پي انِ اشتراكي در واقع يك تونل وصل كننده است كه كاربر را به آيلین هاي ديگر جابجا مي كند. بعضي کاربران، با استفاده از ویرایش فایل hosts در حوزه چیدمان شبکة خود، به راحتِّى با استفاده از يك vpn رايگان مثلاً «openvpn» يك نقطۀ خورشیدِ نامحدود در فضای آزاد قابل دسترسى پیدا کرده‌اند.

مزیت دوم: افزایش امنیت اینترنتی

  • استفاده عمومى حال حاظر، باعث شده تقوى سروُر های vpn رديابى شود. لذا، جامعة کاربران تصور مى‏کُنَد که سروورِ خود – در صورت عدم شخصى سازى – به يك نفر یا شركت خاص تعلُّق دارد. در همین حال، وي پي ان اشتراكى با کمک رمزنگارى، اطلاعات کاربران را مخفی نگه می‌دارد.
  • علاوه بر آن، وی پی ان اشتراکی بسیار کمک می‌کند تا از هک شدن و جاسوسی در حین استفاده از اینترنت جلوگیری شود.

مزیت سوم: دسترسی به سایت‌های خارجی

  • بسياري از سروِور های وي پي انِ به صورت خودكار در كشورهای آسيایى قابل دسترسى نبوده و يا قطع شده ‏اند. به همین دليل، بعضي کابران با استفاده از vpn به راحَّتِّى می‌توانند به صفحات وب خارجى دسترسى پیدا كُنَـــــــــــَ‎‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎‏‏‎ ‎ ‌ ‌
  • علاوه بر آن، استفاده کنید تقویت شبکه سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی به دیگر کشورها، از جمله تلاش های خوب وی پی ان اشتراک است.

مزیت چهارم: انتخاب سرور مورد نظر

  • در وي پي انِ اشتراكى، كاربران مى توانند بین چندین سروِور با سرعت های مختلف، بستگى به نياز خود، گزینۀ مناسب را اعلام كُــــــُنَد.
  • همچنین با استفاده از قابلیَّت فوق العادہ‏‌يِ «جستجو» (search) در تمام سروِور های vpn، کاربران مى‏ توانَــــ‎‎‏‎ ‎‏‏‎ ‎ ‌ ‌ ‌ د به راحَّتِّى پیدا كُنَـــَ‎ید.

مزیت پنجم: هزینه‌ی کمتر نسبت به وی پی ان اختصاصی

  • وي پي اخصائص يكسانى با vpn عادى دارد. با فقط چند دلار هزينه، كاربر می‌تواند به يك vpn اشتراكى دسترسى پیدا كُنَـــَیِد.
  • برای مقایسه، وی پی ان اختصاصی نیاز به سرورهای قابل توجه و تجهیزات سخت‌افزاری دارد که هزینة آن بسيار بالاتر است.

نتیجه‌گیری

با توجُّۀ به مزایای گفتۀ شده، وضع در نظر گرفته شده است که وي پي انِ اشتراکى، چارچوب مناسبى برای دسترسى به سروِّرو صفحات خارجى در حین حضور در منطقۀ خود باشد. لذا ، پيشنهاد مى‏‌کُـــَٓنَم کابران در روزمرة استفادە خود – به جستجوِ يك vpn – ايميل با عبارة «vpn» را جستجو كُـٰٰٖ̘̗͈̯̉͋‎8613 ‎‏‎ ‎کُنَد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا