دانلود لنترن برای ویندوز 10

دانلود و نصب لنترن در ویندوز 10

مقدمه

لنترن یکی از بهترین شبیه‌سازهای سیستم‌عامل لینوکس است که برای اجرای برنامه‌های لینوکسی روی سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌شود. در این راهنما، نحوه دانلود و نصب لنترن در ویندوز 10 را به‌طور کامل شرح داده‌ایم.

مراحل دانلود و نصب

گام 1: دانلود لنترن

لنترن را می‌توانید از سایت رسمی آن به آدرس زیر دانلود کنید:

https://www.microsoft.com/en-us/p/ubuntu/9nblggh4msv6

گام 2: نصب لنترن

پس از دانلود فایل اجرایی لنترن، می‌توانید با دوبار کلیک بر روی فایل آن را نصب کنید. در صورتی که اجازه‌ی نصب برنامه‌های ناشناخته در ویندوز خود را ندارید، باید ابتدا اجازه‌ی نصب آن‌ها را به‌طور جداگانه بدهید.

گام 3: پیکربندی لنترن

پس از نصب لنترن، با اجرای آن، باید منتظر بمانید تا پیکربندی اولیه‌ی آن انجام شود. در این مرحله، باید نام کاربری و رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید.

گام 4: به‌روزرسانی لنترن

بعد از پیکربندی لنترن، بهتر است آن را به‌روزرسانی کنید. برای این کار، ابتدا با استفاده از دستور زیر، مطمئن شوید که لیست بسته‌های موجود در لنترن به‌روز است:

sudo apt-get update

سپس با استفاده از دستور زیر، بسته‌های موجود در لنترن را به‌روزرسانی کنید:

sudo apt-get upgrade

گام 5: نصب برنامه‌های مورد نیاز

با نصب لنترن، می‌توانید برنامه‌های لینوکسی مورد نیاز خود را در ویندوز 10 اجرا کنید. برای نصب برنامه‌ها در لنترن، می‌توانید از مخازن بسته‌های لینوکسی استفاده کنید. به‌عنوان مثال، با استفاده از دستور زیر، می‌توانید برنامه‌ی Vim را در لنترن نصب کنید:

sudo apt-get install vim

نتیجه‌گیری

لنترن یکی از بهترین شبیه‌سازهای سیستم‌عامل لینوکس است که برای اجرای برنامه‌های لینوکسی روی سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌شود. با دانلود و نصب لنترن، شما می‌توانید برنامه‌های لینوکسی مورد نیاز خود را در ویندوز 10 اجرا کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا